Відповідно до наказу № 92 від 30.06.2010 р кафедра теоретичної психології й кафедра теорії та історії педагогіки були реорганізовані шляхом їх перетворення у кафедру педагогіки і психології, яка правомірно почала існувати з 10.09.2010 на базі навчально-наукового інституту педагогічної освіти, соціальної роботи та мистецтва. Реформаційні процеси, що відбуваються в різних сферах життя країни, поява ринку праці вимагають чіткої професійної орієнтації і переорієнтації, набуття нових знань, умінь та навичок, оволодіння новими компетенціями.

Однією із фундаментальних та системних характеристик діяльності кафедри у вищому навчальному закладі є створення відповідного освітнього простору як необхідної умови взаємодії освітніх суб’єктів: студентів, викладачів, керівників. У цьому контексті важливим є формування стратегії розвитку кафедри як важливої структурної одиниці з надання освітніх послуг з викладання дисциплін психолого-педагогічного циклу в усіх інститутах та факультетах Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Стратегія розвитку кафедри педагогіки і психології базується на спроможності викладачів формувати високий особистісно-професійний потенціал майбутніх фахівців; здатності викладачів до постійного творчого пошуку щодо виявлення способів удосконалення професійної підготовки студентів; посиленні взаємодії і співробітництва кафедри з іншими підрозділами університету, науково-дослідними установами, науковими товариствами, творчими спілками та спорідненими кафедрами інших ЗВУ; співробітництві кафедри із загальноосвітніми школами міста та області, а також соціально-педагогічними установами та соціальними службами міста та області.

Провідною метою у діяльності кафедри педагогіки і психології є оновлення та модернізація змісту навчальних дисциплін у відповідності до сучасних стандартів освіти України та вимог суспільства; підвищення якості надання освітніх послуг у відповідності до вимог ринку праці

У формуванні стратегічних напрямів розвитку кафедри були враховані такі важливі принципи як: науковість, гуманізм, демократизм, наступність, відповідальність, колегіальність та гласність в обговоренні питань навчально-виховного процесу. Колектив кафедри керується вихідними положеннями державних нормативних документів з питань освіти, а саме законами «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту» та стратегічними напрямками розвитку університету. 

Очолює кафедру кандидат психологічних наук, доцент – Герасімова Наталія Євгеніївна

Пріоритетним напрямом роботи професорсько-викладацького складу кафедри є навчально-наукова діяльність за темою: "Психолого-педагогічні засоби організації та оптимізації навчальної діяльності в умовах постійних змін"